Известие

Collapse
No announcement yet.

Термостат и температурен датчик на 156!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Питай конструкторите. При мен стрелката стои като закована на 90 а същевременно реалната температура се колебае в интервала 85 - 105.
    На БМВ-то е между 75 и 105, на Либра е между 80 и 100, както и при Опел, на 147-цата му е пак така, ама той е прекалено ограничен, за да го схване.
    Сега ще му дам един шанс, за да видя дали ще донесе вода от слънцето - да вземе на диагностика да се закачи към таблото на 147-цата му и да каже при 80 и при 97 градуса, където завърта перките, да каже стрелката къде застава. И да гледа показанието на температурата от таблото директно, а не от ЕКУ-то на двигателя. И този морков му го подавам само и само да каже тъп съм, извинявайте. Бях толкова заблуден до сега. Благодаря.
    Само на 156-ците не е така и там си прави проблем, защото в уреда за температура няма никаква логика, а мери чисто съпротивление на датчика, все едно му мери съпротивлението. И като стрелката се сговняса, както написах много често срещан дефект, и като направи потенциална разлика между масата на уреда и този на датчика, то става манджа с грозде.
    Ама техническия инвалид-карък е прекалено ограничен и представите му няма как да се развият до такова ниво явно.
    Last edited by BO; d.m.y г., 18:21.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
      На БМВ-то е между 75 и 105, на Либра е между 80 и 100, както и при Опел, на 147-цата му е пак така, ама той е прекалено ограничен, за да го схване.
      Сега ще му дам един шанс, за да видя дали ще донесе вода от слънцето - да вземе на диагностика да се закачи към таблото на 147-цата му и да каже при 80 и при 97 градуса, където завърта перките, да каже стрелката къде застава. И да гледа показанието на температурата от таблото директно, а не от ЕКУ-то на двигателя. И този морков му го подавам само и само да каже тъп съм, извинявайте. Бях толкова заблуден до сега. Благодаря.
      Само на 156-ците не е така и там си прави проблем, защото в уреда за температура няма никаква логика, а мери чисто съпротивление на датчика, все едно му мери съпротивлението. И като стрелката се сговняса, както написах много често срещан дефект, и като направи потенциална разлика между масата на уреда и този на датчика, то става манджа с грозде.
      Ама техническия инвалид-карък е прекалено ограничен и представите му няма как да се развият до такова ниво явно.
      Ша пиеш вода от слънцето Няма как да си пречупи езика за онази думичка
      Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

      Comment


      • #63
        Де да беше вода, адаш.

        Засега само ла.на носи


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #64
          Изчетох мненията до тук и ме накарахте да се замисля доколко мога да вярвам на уреда за температурата. Често пътувам извънградско и често ми се случва при катерене на продължителни и стръмни баири с пуснат климатроник да бягам леко след 90-те градуса по табло. После като се изкача до равен път пак си пада под 90. Това на никоя друга кола не съм го виждал - навсякъде индикацията "замръзва" на 90 и каквото и да правиш, както и да караш - не ги минава никога. А от мненията на ВО и ecotronic стигам до извода, че е направено нарочно да показва така, докато реално ДВГ на всяка една кола гони стотака, така ли е или нещо ми убягва? Не споря с вас, просто питам. Гол и бос съм в тия теми и ми е интересно да науча нещо ново в момента.
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Де да беше вода, адаш.

            Засега само ла.на носи
            Виж ся една история. Идва един голобрад младеж , и ми вика дай да видим колко фреон имам . Питам го ,климатика духа ли студено,духа та сняг ша хвърли още малко. Ем добре де какво да му гледаме тогава ??? . Ми да видим наляганията. Това се случва 8.30 сутринта.Та закачам манометрите ,всичко си е перфектно. Ниското 2.5 бара , високото 15 бара. Обачеееееее младежа вика -Четох във ФОРУМА че високото трябва да е 18 бара. Веднага разбрах какво е прочел. Обясних му че високото налягане се влияе много от външната температура на въздуха , но младежа не та не.Ми добре викам кажи какво да правим тогава ? Ще ДОЛЕЕМ докато дигне необходимото налягане. Викам му дай първо да видим колко фреон има в системата , пък после ще ДОЛИВАМЕ колкото кажеш.Та количеството в системата си е колкото трябва , и ко прайм ся ?Ми доливай.ДОЛЯХ му още 200гр. докато стигне заветните 18 бара . Младежа беше много щастлив че ме е научил на нещо . На изпроводяк му казах че на обяд като дойде ще му взема двойно. Няма ти казвам какво се случи само 2 часа по-късно. Стои като припикано мушкато и гледа жално.

            Та за туй се дразня когато някой не е наясно да дава подвеждашти съвети .Ха наздраве
            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

            Comment


            • #66
              Историята е много показателна и умните хора могат да си извадят ценна поука от нея.

              Дано повече колеги я прочетат.



              ---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:38 ----------

              Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
              Изчетох мненията до тук и ме накарахте да се замисля доколко мога да вярвам на уреда за температурата. Често пътувам извънградско и често ми се случва при катерене на продължителни и стръмни баири с пуснат климатроник да бягам леко след 90-те градуса по табло. После като се изкача до равен път пак си пада под 90. Това на никоя друга кола не съм го виждал - навсякъде индикацията "замръзва" на 90 и каквото и да правиш, както и да караш - не ги минава никога. А от мненията на ВО и ecotronic стигам до извода, че е направено нарочно да показва така, докато реално ДВГ на всяка една кола гони стотака, така ли е или нещо ми убягва? Не споря с вас, просто питам. Гол и бос съм в тия теми и ми е интересно да науча нещо ново в момента.
              Това, че е казано някъде, че работната температура е 90 гр. въобще не означава, че тя винаги бива толкова. Не, защото е невъзможно технически да се постигне, а защото конструкторът е преценил, че това не е необходимо.

              Поради това може да се каже, че преобладаващата температура е да речем 90 гр. Това ще е така при движение при по-висока скорост, естествен въздушен поток през радиатора и умерена околна температура.

              Съвсем нормално е да има и ситуации "спри - тръгни" или натоварвания при високи околни температури, когато температурата на мотора ще бъде 100 - 110 гр.

              Тук все още няма нищо притеснително.

              Притеснително е, когато температурата на мотора е прекалено ниска (< 70) или прекалено висока (>110).

              Поради това и много конструктори са направили така, че индикациите да стоят лъжовно на 90 и да показват отклонение от тази стойност при гореописаните 2 ситуации.

              Накратко - индикацията има само информативен характер и не трябва непременно, човек да се притеснява, когато тя показва нещо различно от 90.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение

                Съвсем нормално е да има и ситуации "спри - тръгни" или натоварвания при високи околни температури, когато температурата на мотора ще бъде 100 - 110 гр.

                Тук все още няма нищо притеснително.
                110 и нищо притеснително? Ами ако е с повечко вода вътре в системата и има лек теч някъде?

                Comment


                • #68
                  Какво ще стане, като има повечко вода?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    110 и нищо притеснително? Ами ако е с повечко вода вътре в системата и има лек теч някъде?
                    Аз като катеря стига до първата черта след 90, колко градуса е? 1.8
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #70
                      А сега де?
                      BTW. Спомена се за танцуването на стрелката за горивото. ХВАЛА на изобретателя на дневния километраж и "ресет" бутона.
                      Състоянията при мен са следните.
                      Или извира нафта в реЗерваРа,или се пробива и изтича някъде ROFL. обичам я тази марка.



                      -----------
                      Пай сеее ...
                      Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Какво ще стане, като има повечко вода?
                        Аз тебе те питам, чукча

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                          А сега де?
                          BTW. Спомена се за танцуването на стрелката за горивото. ХВАЛА на изобретателя на дневния километраж и "ресет" бутона.
                          Състоянията при мен са следните.
                          Или извира нафта в реЗерваРа,или се пробива и изтича някъде ROFL. обичам я тази марка.

                          Какво ще ти покаже, зависи под какъв наклон си я спрял. Като я забия с муцуната надолу нафтата "изтича" някъде, даже при по-малко количество останала нафта в резервоара направо ми е светила лампата, когато я паля под такъв наклон. А като я паркирам по баир нагоре - винаги ме е лъгала, че имам повече. Реално на всички коли, които съм карал, стрелката за горивото им се влияе по същия начин.

                          А относно чертите... според едни първата черта между 50 и 90, не е 70, а 80 градуса. По същата логика съм виждал да твърдят и за втората черта, че не е 110, а 120. А реално какво е...
                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            110 и нищо притеснително? Ами ако е с повечко вода вътре в системата и има лек теч някъде?
                            Не знаеш ли колко е чертата след 90, аз сега как да разбера?
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              110 и нищо притеснително? Ами ако е с повечко вода вътре в системата и има лек теч някъде?
                              Според теб за какво е този мощук на капачката ? Всички капачки имат клапан през кой ако се повиши налягането в системата или заври охлаждащата течност да има от къде да излезне ,я въздух я вода .

                              Та какво викаш ще стане с повече вода в системата ?
                              Attached Files
                              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                              Comment


                              • #75
                                Мхм да разбирам че от цялата работа нищо не разбрах... Разбрах че има няколко чукчи с проблеми и хора които им подклаждат огъня...хахха. Майтапа настрана не искам да обидя някои просто ме интересува да сменям ли нещо,прецакано ли е и има ли място за притеснение?
                                Alfa Romeo 155 2.0 143hp, Opel Calibra C20XE, Alfa Romeo 156 1.8 +++,VW polo 6n 1.6, Smart Fortwo 0.7 turbo (на жената бегачката),Audi a4 b5 1.8t quattro,Alfa Romeo 156 2.0 ts.....

                                Comment

                                Working...
                                X